Khamis, 20 Oktober 2016

Minggu kerjaya?

Hi.............

Last week merupakan minggu kerjaya. Minggu kerjaya ni ada macam macam aktiviti yang diadakan. Contohnya, pameran kerjaya, taklimat tentang universiti dan sebagainya.

Pameran kerjaya tu diadakan di DSG. Kelas kitorg punya pada hari sabtu. Kat pameran tu ada bnyak booth universiti yang berlainan sama ada swasta atau awam. Benda ni bgi bnyak faedah dekat kita sebab bila kita pergi kat booth tu kita boleh tanya macam macam soalan berkaitan dgn apa yg kita minat atau apa yang kita nak  ambil utk degree nanti.So, kita dapat tahu lah apa yang kita kena dapat utk ambil course yang kita nak tu.

Macam aku, macam berminat nak ambil degree in foodtech dekat UMT even jauh takpun dekat UKM UITM ke huhuhuhuuhuhuhuhuhuhuhu. Haritu dapatlah tanya apa dia punya qualifications utk ambil foodtech. Alhamdullillah tak tinggi sangat hehehehe tapi kalau nak ambik degree veterinar dekat UPM mesti dapat pointer 3.5 and above fuh muet band 3 fuh ntohlah nak. InshaAllah kalau ada rezeki huhuhu.

                                                           ni gambar UMT huhuhuhu

                                            Ni pula fakulti perubatan veterinar dekat UPM

Taklimat tu pula diadakan di DK6. Ada taklimat tentang MSU,MMU dgn UNIKL. TIga tiga uni ni swasta. Mahal tu yuran dia fuh fuh. So, kalau tak ada rezeki dekat UA mungkin lah mohon IPTS. Mungkin la tapi macam tak je hahahahah

So, conclusionnya daripada karnival kerjaya ni dapat buka mata la sikit tentang masa depan kita, apa yang kita nak ambil, dapat lah tahu macam mana cara kita nak dapatkan course tu dan macam macam lagi la.

So haraplah haraplah dapat sambung dalam course yang aku minat. InshaAllah amin.
Bye!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan